tisdag 8 december 2015

DinoFajten nu upptryckt!

Äntligen är DinoFajten upptryckt i hela 200 exemplar! Resan har varit spännande och ytterst lärorik. Helt underbart att projektet äntligen är genomfört och att slutprodukten är så (om jag får säga det själv) snygg och professionell utformad. Jag är mycket tacksam över Feni Hagman och Måns Smuts Svensons illustrationer som gör spelet vackert att bara titta på. Stort tack även till Andreas Kjellander som har slitit med det grafiska arbetet och varit ett välbehövligt bollplank i hela produktionsprocessen.

CrowdCulture-kampanjen gjorde så att ett antal spel förbeställdes, vilket har varit välbehövligt då min egna ekonomi är aningen svajig i dagsläget.

Att även vara ett av finalbidragen i prestigefulla innovationstävlingen The Brewhouse Award har också varit grymt smickrande. Det är sådan uppskattning som gör att en vill fortsätta vara kreativ.

Varje enskilt spel är nu även inplastat och framöver kommer jag uppvakta affärer i Göteborg som kan sälja dyrgriparna.


Vad går spelet ut på?

I stort går spelet ut på att en ska besegra varandras Dino-flockar. Olika Dino tål olika mycket skada och har olika antal tärningar i attack. Besegrar man en av motståndarens Dino så får man dra ett Händelsekort. Dessa kort brukar ge en positiv effekt direkt, men vissa kan också sparas och användas närsomhelst. Turordningsreglerna skiljer sig åt från många andra spel då det blir din tur först efter att du har blivit anfallen. Turordningsreglerna och det faktum att kort kan sparas för att användas närsomhelst (även när det inte är din tur!) öppnar upp för olika strategier där såväl vuxna som barn kan bemästra spelet.

Ett spel består av:
28 Dinokort
44 Händelsekort
256 poängmarkörer
8 sidor regelhäfte


Gratis frakt fram till 15 december!

Så. Vill man beställa ett exemplar av DinoFajten så bör man göra det snarast. De numrerade spelen går verkligen åt i julhandeln. I väntan på hemsidan beställer en lättast genom att skicka mig ett mail dristig[at]hotmail.com så berättar jag mer. Varje spel kostar 250 kr och fram tills 15 december bjuder jag på frakten.

Läs mer om DinoFajten:
Facebook
CrowdCulture


DinoFajten - Innehåll

DinoFajten - Inplastat exemplar

DinoFajten - upptryckta och inplastade

DinoFajten - Förpackat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar